Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
GENIE Fysica & GENIE Fysica GO! zijn methodes fysica voor de doorstroomfinaliteit.Geïntegreerde didactiek wetenschappen en STEMVisuele insteek met uitgebreid aanbod lesmateriaalAandacht voor online leren, differentiëren en leren lerenEvenwicht tussen wetenschappelijke kennis en boeiende onderzoekenGemeenschappelijke bouwstenen voor biologie, fysica en chemiehttps://www.vanin.be/nl/secundair-onderwijs/fysica/genie
Choose an application
Agora is de nieuwe reeks voor de specifieke vakken binnen de Humane wetenschappen (D-finaliteit, domeinoverschrijdend) en Maatschappij- en welzijnswetenschappen (D-finaliteit, domeingebonden). We brengen een apart leerwerkboek uit voor de verschillende vakken:Sociologie & psychologieFilosofie (domeinoverschijdend)Inleiding tot filosofie (domeingebonden)Kunstbeschouwing (domeinoverschrijdendMet Agora kun je volledig conform de nieuwe eindtermen aan de slag. Doorheen de reeks is er een duidelijke structuur en overzicht van de te kennen leerinhouden . Actief en onderzoekend leren staat centraal, activerende werkvormen leiden je leerlingen naar nieuwe inzichten.De didactiek wordt aangepast aan de specifieke leerdoelen van de aparte domeinen. We ondersteunen individueel leren, flexibele leeromstandigheden en differentiatie met ons actueel online aanbod via diddit.https://school.vanin.be/agora-3-psychologie-en-sociologie-leerwerkboek.html
Psychologie --- Onderwijs --- Sociologie --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Katholiek Onderwijs Vlaanderen --- Gemeenschapsonderwijs --- Katholiek onderwijs --- Gedragswetenschap --- Sociale wetenschap
Choose an application
GENIE Fysica & GENIE Fysica GO! zijn methodes fysica voor de doorstroomfinaliteit.Geïntegreerde didactiek wetenschappen en STEMVisuele insteek met uitgebreid aanbod lesmateriaalAandacht voor online leren, differentiëren en leren lerenEvenwicht tussen wetenschappelijke kennis en boeiende onderzoekenGemeenschappelijke bouwstenen voor biologie, fysica en chemiehttps://www.vanin.be/nl/secundair-onderwijs/fysica/genie
Leerboeken --- secundair onderwijs --- fysica --- Fysica --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Katholiek Onderwijs Vlaanderen --- 485.41 --- Natuurkunde --- fysica ; secundair onderwijs --- Fysica ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Katholiek onderwijs --- Biotechnologische wetenschappen
Choose an application
In de Tool Taalgericht (vak)Onderwijs vind je 100 tips om met taalgericht (vak)onderwijs in je klas aan de slag te gaan. Met die tips ondersteunen we vooral leerlingen en cursisten in het secundair onderwijs en volwassenonderwijs. Maar ook leraren van de basisschool kunnen ze inzetten in de klas. De fiches met tips zijn handig onderverdeeld in zes hoofdstukken op basis van de noden van leerlingen. De fiches zijn uitneembaar en geplastificeerd zodat je ze actief kunt gebruiken bij je lesvoorbereiding, als geheugensteuntje tijdens de les of bij overleg met collega's.Bron: https://www.katholiekonderwijs.vlaanderen/winkel/aan-de-slag-je-klas-met-taalgericht-onderwijs-0
Taalleeromgeving --- Schooltaal --- Nederlands --- Taalonderwijs --- didactiek --- Nederlandse taal ; didactiek --- Language acquisition --- Multicultural education --- Onderwijs --- Taalvaardigheid --- Katholiek Onderwijs Vlaanderen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of languages --- Secondary education --- Katholiek onderwijs
Choose an application
GENIE is de nieuwe wetenschapsreeks voor biologie, fysica en chemie voor de doorstroomfinaliteit. De methode zet volop in op het evenwicht tussen wetenschappelijke kennis en actief, onderzoekend leren. We bieden een volledig aanbod met aparte uitgaven biologie, fysica of chemie voor 1 of 2 uur.GENIE Fysica is de opvolger van de wetenschapsmethodes Quark en Quark-T. We bouwen verder op de leerlijn wetenschappen van jaar 2 uit de methode WONDER. (Bron: Van In)
Fysica --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Fysica ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.41 --- secundair onderwijs --- Natuurkunde --- Doorstroomfinaliteit --- Katholiek Onderwijs Vlaanderen --- didactiek secundair onderwijs - fysica --- leerboeken --- fysica ; secundair onderwijs --- Katholiek onderwijs
Choose an application
onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactics of religion --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- Katholiek onderwijs --- 450.41 --- onderwijsfilosofie --- levensbeschouwing --- dialoog --- multiculturaliteit --- katholiek onderwijs --- Vlaanderen --- 451.9 --- Geloven --- Christendom --- Maatschappij --- C6 --- religieuze vorming --- 451.2 --- Katholiek onderwijs Vlaanderen --- 37.058 --- Overige onderwerpen --- Onderwijsorganisatie --- Didactiek van de godsdienst --- 371.058 --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Dialoogscholen --- Dialoogschool --- Emigratie --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit
Choose an application
Dit boek is bedoeld als een aanvulling, vooral dan op het pedagogische en spirituele vlak, van het boek 'Katholiek of kwaliteit' (2006). Terzelfdertijd staat het ook op zichzelf. en wel als een beschouwing over de mogelijkheden en de beperkingen van een hedendaagse apologie. Hoe kun je het geloof geloofwaardig ter sprake brengen bij het begin van de eenentwintigste eeuw? Hoe kun je de redelijkheid en de zinvolheid van het christendom laten zien aan kritische omstanders? (Bron: covertekst)
Educational sciences --- Religious studies --- Catholic Church --- Education --- Religious aspects --- #gsdbP --- #GGSB: Pastoraal --- #GGSB: Jongeren --- #GGSB: Onderwijs --- C1 --- religieuze vorming --- katholiek onderwijs --- Katholiek onderwijs --- Religieuze opvoeding --- 433.2 --- geloofsopvoeding (ler) --- opvoedingsproject --- geloofsopvoeding --- religieuze opvoeding --- geloven --- godsdienst --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- Kerken en religie --- Vlaanderen --- Godsdienstige opvoeding --- Geloofsopvoeding --- Emigratie --- Pastoraal --- Jongeren --- Onderwijs --- Christian religion
Choose an application
Twaalf persoonlijke en inspirerende perspectieven zijn hier in een bundel bijeengebracht. Ze zijn geschreven door een groep die heel gevarieerd is maar één in wat hen bindt. Ze schrijven allen vanuit hun droom over mens, samenleving en wereld. Een droom die richting geeft aan hun visie op onderwijs, hun opvatting over dialoogschool en de relatie daarvan met identiteit en diversiteit. De auteurs beperken zich niet enkel tot het geven van 'richting' aan het (katholiek) onderwijs; ook de 'inrichting' van de dialoogschool krijgt aandacht in de ideeën en voorstellen vanuit het eigen perspectief. Wie interesse heeft voor onderwijs, de toenemende diversiteit en een herrijking van identiteit zal zich in al zijn dimensies aangesproken weten om me te denken en te handelen.
Teaching --- C6 --- multiculturele samenleving --- 451.2 --- 451.9 --- onderwijs --- diversiteit --- identiteit --- 268.221 --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijs Belgie : Overige --- Katholiek onderwijs --- Vlaanderen --- Emigratie --- Pastoraal --- Onderwijskunde
Choose an application
Agora is de nieuwe reeks voor de specifieke vakken binnen de Humane wetenschappen (D-finaliteit, domeinoverschrijdend) en Maatschappij- en welzijnswetenschappen (D-finaliteit, domeingebonden). We brengen een apart leerwerkboek uit voor de verschillende vakken:Sociologie & psychologieFilosofie (domeinoverschijdend)Inleiding tot filosofie (domeingebonden)Kunstbeschouwing (domeinoverschrijdendMet Agora kun je volledig conform de nieuwe eindtermen aan de slag. Doorheen de reeks is er een duidelijke structuur en overzicht van de te kennen leerinhouden . Actief en onderzoekend leren staat centraal, activerende werkvormen leiden je leerlingen naar nieuwe inzichten.De didactiek wordt aangepast aan de specifieke leerdoelen van de aparte domeinen. We ondersteunen individueel leren, flexibele leeromstandigheden en differentiatie met ons actueel online aanbod via diddit.https://school.vanin.be/agora-3-psychologie-en-sociologie-leerwerkboek.html
Filosofie --- Onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Sport --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- filosofie ; secundair onderwijs --- kunstzinnige vorming ; secundair onderwijs --- sociologie ; secundair onderwijs --- psychologie ; secundair onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Kunstbeschouwing --- Psychologie --- Sociologie --- kunstbeschouwing --- secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Doorstroom finaliteit --- Maatschappelijke vorming --- Welzijnswetenschappen --- Katholiek Onderwijs Vlaanderen --- Gemeenschapsonderwijs --- secundair onderwijs. --- Katholiek onderwijs
Choose an application
De laatste decennia is de Vlaamse samenleving stevig veranderd. Het christelijke referentiekader is niet langer zomaar vanzelfsprekend. Bovendien is er een groeiende religieuze veelheid aanwezig. Eén van de drie werven van Katholiek Onderwijs Vlaanderen omvat dan ook de grondige vernieuwing van het levensbeschouwelijk-pedagogisch project van het katholiek onderwijs.Het project van de katholieke dialoogschool is geen meetlat voor de katholieke identiteit van de school, maar biedt een groeikans om vernieuwd te ontdekken hoe de school haar opvoedingsproject concreet vorm kan geven, in dialoog met de eigen schooltraditie, en in gesprek met alle betrokkenen op school. Want de katholieke dialoogschool is vooral iets om te doen': in het dagdagelijkse schoolleven, de omgang met de leerlingen en het personeel, de vergaderingen van het schoolbestuur, de aankooppolitiek, de planning van infrastructuur,... Een boeiende uitdaging!
School management --- Didactics of religion --- C6 --- katholiek onderwijs --- dialoog --- Katholiek onderwijs --- 451.2 --- 371.058 --- 268.221 --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 450.41 --- onderwijsfilosofie --- multiculturaliteit --- Vlaadnderen --- Vlaanderen --- Katholiek onderwijs Vlaanderen --- 37.058 --- 268221 --- 37058. --- 371058 --- 45041 --- Katholiek onderwijs Vlaanderen. --- Katholiek onderwijs. --- Vlaanderen. --- dialoog. --- katholiek onderwijs. --- multiculturaliteit. --- onderwijsfilosofie. --- Kerk en school Christelijke school. --- Bijzonder onderwijs Confessioneel onderwijs Particulier onderwijs Vrij onderwijs Autonome scholen Neutraal onderwijs Particuliere scholen --(bestuur en beheer). --- Onderwijsfilosofie. --- #gsdbP --- Pastoraal --- Godsdienstonderwijs
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|